INTRO/TEKNIK-HOLD

Som ny i CrossFit anbefaler vi altid at møde op til vores Intro-hold. På holdet vil du introduceres til vores måde at træne, du vil få forklaret nøglebegreber og du vil blive hjulpet igennem din første WOD (workout of the day). 
De væsentligste tekniske elementer af træningen bliver gennemgået og holdet egner sig derfor også til den nystartede CrossFitter, som gerne vil være mere tryg ved de forskellige løft og teknikker. Holdet kan bruges som et springbræt inden man går over til kun at benytte WOD-holdet. Det er vigtigt at du er iført behageligt træningstøj hvor du kan bevæge dig frit! Husk at medbringe en vandflaske.
 
 

WOD

På WOD-holdet træner vi altid med en Workout Of the Day (WOD). Holdet er planlagt så det ofte indholder både en styrkedel og en Metcon. Styrkedelen kan være alt fra bænkpress til squat og fokuserer som navnet indikerer på at gøre deltagerne stærkere. Metcon er en forkortelse for metabolic conditioning, der på godt dansk betyder; et træningspas designet til at øge din præstationsevne. Her kommer pulsen op og du vil mærke kroppen arbejde til sit yderste.

Basic-WOD

Holdet er for dig som bare gerne vil ned og brænde en masse energi af. 
Her vil vi ikke beskæftige os med de sværest tekniske øvelser inden for CrossFit, men derimod nøjes med teknikken bag disse. Herefter udføres en WOD (Workout of the day) med basic-øvelser hvor vi lover at du får chancen for at få pulsen helt op og ringe.🌪

Basic-wod er altså trinnet mellem intro/teknik og WOD-hold.
ALLE vil kunne være med, og vi kører en anden WOD end på de normale WOD hold.

Endurance

Holdet er for dig, der elsker kondition- og udholdenhedstræning eller for dig, der har lyst til at forbedre dig inden for netop disse områder. I kan forvente længere workouts (20+ min), eller flere korte workouts, med basisøvelser og/eller øvelser med lav vægt (KB og barbell). Ingen tunge løft og avancerede tekniske skills. Der skal bare arbejdes!

OPEN GYM

Open Gym tillader brug af salen til selvtræning hvis man vil lave sit eget træningsprogram uafhængigt at dagens WOD. Der vil ikke være en træner til rådighed under Open Gym. 
Der er ikke den normale deltagerbegrænsning på 15 medlemmer på Open Gym, men det er dog stadig nødvendigt at tilmelde sig. Under Open Gym gælder alle centerets ordensregler. Træning i bar overkrop ved Open Gym er ikke tilladt.
 

OL-HOLD

Holdet vil udelukkende indeholde øvelser baseret på den olympiske disciplin: vægtløftning. Indenfor CrossFit benyttes mange af vægtløftningens øvelser og du vil på dette hold få udvidet dine tekniske evner med henblik på overførbarhed og mere effektivitet i dine WOD’s.
Holdet er for alle, uanset niveau og afsluttes typisk med et styrkeløft (hvor der arbejdes mod at løfte tungt i et løft), eller et barbell complex (en kombination af forskellige løft).

Endurance


Holdet er for dig, der elsker kondition- og udholdenhedstræning eller for dig, der har lyst til at forbedre dig inden for netop disse områder. I kan forvente længere workouts (20+ min), eller flere korte workouts, med basisøvelser og/eller øvelser med lav vægt (KB og barbell). Ingen tunge løft og avancerede tekniske skills. Der skal bare arbejdes!

MOBILITY

Mobility er et bevægelsesbaseret hold der varer en time. 
På holdet adresseres samtlige elementer, der begrænser bevægelse og ydeevne. Disse elementer inkluderer blandt andet: korte og stramme muskler, nedsat bevægelighed af led, og begrænsende virkemåde af bindevæv. Kort sagt er mobilitytræning et værktøj til at øge kroppens bevægelighed set som en samlet enhed, hvilket givet øget præstationsevne og nedsat skadesrisiko. På holdet kommer man omkring hele kroppen og de mest almindelige mobilitetsproblematikker bliver således gennemarbejdet.
 

BØRNEHOLD

Aldersgruppe 6-15år
På børneholdene vil der ikke blive brugt tunge vægte – vi bruger primært vores egne kroppe og eksempelvis kettlebells og wallballs, samt træner teknik med let vægt eller kosteskaft i basisløftene. Vi udvikler motorikken, kropsfornemmelsen og koordinationen. Vi skubber, trækker, løber, kaster, klatrer og hopper – men vigtigst af alt, vi har det sjovt og får nye venner.

TEEN CROSSFIT

Aldersgruppe 14-18år
På dette hold trænes der rigtig CrossFit, der tages dog højde for udvikling af kroppen i forhold til hvor meget vægtbelastning den kan klare imens den vokser. Der gøres klar til at deltage på voksenholdene, så når man deltager på dette hold, får man lært alle de teknikker og løft der også laves på almindelige WOD hold.

BENCHMARK

På benchmark holdet bliver der som navnet angiver lavet en benchmark workout. Her vil det være muligt at måle tidligere eller kommende resultater op mod hinanden. En benchmark kan være pigerne (Annie, Karen, Fran mfl.) Hero wod (René mfl.), udfordringer (30 Mu, Filthy fifty eller lignende) vægt (max clean eller lignende).

 

CROSSFIT MOMS

For forældre der er på barsel.
Holdet er for dig som er på barsel. Hvis du kan holde til at stå op uden smerter eller tyngdefornemmelse fra bækkenet, bliver træningen tilrettelagt så alle kan være med. Her bruger vi barnet/børnene som vægte, hvis de er vågne, ellers får du en anden form for vægt. Det er primær træning for mor/far, men barnet bliver også stimuleret under træningen.
 

FORÆLDRE BARN CROSSFIT

Aldersgruppe: 1 - 5 år og minimum 1 forældre pr. barn
På forældre barn holdet er det meningen at forældre og børn skal have det sjovt sammen og røre sig på alle mulige måder. Der bliver lavet træning både sammen og hver for sig. På dette hold er der garanti for grin og sved på panden, men som forældre får du også trænet godt igennem.